Varför

ska jag adoptera

en hemlös katt av er?

Det finns många bra svar på den frågan. Som kattälskare anser vi i föreningen att det viktigaste vi kan göra är att se till att alla katter som lever ska ha det liv de förtjänar. Därför ser vi till att kastrera alla katter som kommer till oss, på så vis förhindrar vi att det varje år föds tusentals oönskade kattungar. Även detta är ett steg i arbetet med att höja kattens status och slå hål på gamla skrönor som att alla honkatter bör få minst en kull innan de kastreras.

Adoptionsinformation

Få svar på hur du kan adoptera en katt av oss
  • Hur adopterar jag en katt av er?

Du kan titta på de katter som väntar på att få flytta till ett eget för alltid hem under fliken ”Våra katter” här på hemsidan.

Vi har inget katthem vilket innebär att våra katter är placerade i privata stödhem så du kan tyvärr inte bara komma förbi och titta på alla katter på plats. Men om du gillar en katt du ser här på sidan arrangerar vi gärna en träff.

Bästa sättet att komma vidare är att fylla intressanmälan för vuxna katter eller kattungar.

Intressanmälan vuxna katter

Intressanmälan kattungar

Du kan också maila oss: kontakt@foreningen9liv.se

• Hur undviker jag att adoptera fel katt?

Vi är noggranna i arbetet med att se till att rätt katt kommer till rätt hem, katter har personligheter precis som vi människor och det allra viktigaste för att kunna leva i harmoni är att man passar ihop.

Vi kommer heller aldrig någonsin att lämna över katten och säga tack och hej. Vi kommer att finnas till hands för att ge råd och tips både innan och efter adoptionen.

Har man aldrig haft katt och är osäker på hur det skulle vara, kan man alltid anmäla sig som stödhem. Vad det innebär kan du läsa mer om här.

Har du flera frågor?