Anna & Stella

Anna och Stella är två katter som har varit väldigt skygga och haft svårt för att lita på oss människor. Dom är 3 respektive 4 år.

De är fortfarande skygga men vågar sig fram och nosa för att säga hej.

Anna: En modig donna som gärna utforskar. Älskar att ligga i fönstret och utforska balkongen! Tycker om att gosa på sina egna villkor, viktigt att respektera när hon går undan. En lekfull tjej som gärna busar runt och vill gärna ha en lekkompis. Anna är den djärvaste av dem och gör snabba framsteg.
Stella: En skygg tjej som sakta börjar bli mer bekväm med oss och tillit börjar växa fram. Stella har vi fått klappa mycket lite då hon blir väldigt nervös och stressad trots att hon tycker det är skönt att bli kliad. Det syns att hon blir osäker och vet inte hur hon ska hantera situationen men vill gärna vara med och nära på sina egna villkor. Hon har stor tillit till Anna och det märks att Anna är hennes trygga punkt.
Det finns stor potential hos de båda att bli keliga katter som ser upp till de som de väljer att lita på. Det finns fortfarande en hel del att jobba med tillsammans med katterna.

Tjejerna är vaccinerade, idmärkta och kastrerade!

Intresseanmälan