Bella & Bob

Om Bella & Bob

Bella och Bob är fortfarande något blyga, men ack så sugna på sitt föralltid-hem!

Hur har katterna utvecklats i sitt stödhem?

Bella och Bob har efter sin tid i stödhemmet blivit bekväma, trygga och trivs märkbart i vardagen. Båda katterna är väldigt lekfulla och gillar sällskapet från deras stödhem. De följer ivrigt med från rum till rum och spanar på vad stödhemmet gör från ett säkert avstånd. Katterna har inget problem att komma fram och äta ur handen eller sätta sig i närheten men med det sagt är de fortfarande lite skeptiska och dessa interaktioner behöver ske på deras villkor.

Tycker katterna om att kela och om ja, på vilket sätt?

Det går att klappa Bob när han sitter i kattkojan eller medan man ger honom godis men i övriga fall är han inte så förtjust i kel. Bella är inte särskilt förtjust i att bli rörd men kommer gärna fram och nosar på händerna och har blivit mer och mer självsäker när man närmar sig henne.

Vad är katternas favoritplats i hemmet?

Både Bella och Bob gillar att ha varsin plats i hemmet som de kan ha som sin lilla koja. De har även visat stort intresse för fåglar så att hitta de i fönstret är ingen ovanlighet.

Varför flyttar katterna tillsammans?

Bella och Bob finner mycket trygghet i varandra och för att inte krossa de framsteg som de gjort i stödhemmet vill vi att de ska fortsätta få vara tillsammans.

Vad för sorts hem söker katterna?

Ett större hem där båda har utrymme att busa och springa av sig är att föredra för Bella och Bob. I och med deras nyfunna intresse av fågelskådning skulle de nog trivas extra bra med en innätad balkong.

Hur kommer katterna vara första tiden efter flytt?

Det är inte ovanligt att våra katter tar några steg tillbaka vid flytt. I Bella och Bobs fall kan det dröja ett tag innan katterna är fullt bekväma i ett nytt hem med en ny familj. Så länge de kommer till ett hem med mycket kärlek och tålamod kommer de blomma ut till två underbara individer.

Om du har fastnat för Bella och Bob och känner att du är rätt hem för dem är du välkommen att fylla i en intresseanmälan nedan. Ange då katternas namn i formuläret. Vi hör av oss så fort vi har behandlat din anmälan för att boka tid för hembesök.

Vill du hälsa på Bella och Bob innan du bestämmer dig? Vi kan inte alltid garantera att ett besök går att ordna men i de allra flesta fall är våra stödhem öppna för att visa upp katterna. Säg till oss så hör vi med stödhemmet!