Ella

Om Ella

Här är en katt som trivs bäst när hennes vardag innefattar rutiner och stabilitet. Ella söker en familj där hon kan få både stabiliteten och utrymmet hon behöver för att känna sig trygg.

Hur har katten utvecklats under sin tid i stödhemmet?

Det har tagit tid för Ella men relationen mellan henne och stödhemmet har förbättras exponentiellt. Nu har hon har blivit mycket mer pratglad och kelig. Hon har även börjat gilla gäster och att bli buren i några sekunder under vilka man kan kela med lilla Ella. Ella tycker det är ganska obehagligt när möbler flyttas och saker i hemmet förändras. Detta gör att hon kan bli mer tillbakadragen tills hon vant sig vid förändringen igen.

Vad tycker katten om att kela?

Ellar gillar mest när man går ner till hennes nivå för att klappa eller klia. Hon är ännu inte van vid att sitta bredvid folk och flyttar på sig om man sätter sig bredvid henne.

Hur gillar katten att leka?

Allt som rullar och låter är kul! Petflaskor är det bästa Ella vet. Hon älskar även att utforska skåp och garderober. Hon är dock skeptisk mot att man leker med henne i början men leksaker är roligt.

Var är kattens favoritplats i hemmet?

Ella älskar att sitta i en liten kartong under bordet och på sängen, men inte med folk.

Vad för sorts hem söker katten?

Ella gillar uppmärksamhet i doser. Hon säger till när det räcker. Hennes nya familj kommer behöva respektera hennes egensinnighet. Så länge Ella får ha rutiner och stabilitet går dock det mesta.

Hur kommer katten vara första tiden efter flytt?

Ella kommer behöva en del tid att bli fullt bekväm. Ju mer man jobbar med henne desto snabbare går det. Att sitta på golvet och göra annat medans hon är 2 meter bort gör mycket. När hon blir mer van så kommer det att gå mycket snabbare, och allt blir bättre om man lockar med godis.

Om du har fastnat för Ella och känner att du är rätt hem för henne är du välkommen att fylla i en intresseanmälan nedan. Ange då kattens namn i formuläret. Vi hör av oss så fort vi har behandlat din anmälan för att boka tid för hembesök.

Vill du hälsa på Ella innan du bestämmer dig? Vi kan inte alltid garantera att ett besök går att ordna men i de allra flesta fall är våra stödhem öppna för att visa upp katterna. Säg till oss så hör vi med stödhemmet!