Emil & Elsa

Om Emil och Elsa

Emil och Elsa, ca 2 år, har båda utvecklats väldigt mycket under sin tid hos stödhemmet och blivit mer och mer modiga. De busar ofta med varandra och gillar att sitta i fönstret och kolla på vad som händer utanför.

Emil älskar att bli klappad och kurrar högt. Han kommer ofta och lägger sig bredvid i sängen och soffan. Han gillar också att leka. Nya människor och ljud är lite läskiga till en början men han kommer ofta fram och hälsar efter ett tag. Elsa håller sig ofta för sig själv men blir mer och mer nyfiken på nya saker och människor. När hon vill bli klappad kommer hon försiktigt fram men att bli buren/upplockad är fortfarande läskigt så hon springer snabbt iväg. Hon kommer och lägger sig i sängen men ofta i fotändan.

Emil och Elsa är på många sätt varandras motsatser. Elsa är liten, lugn och försiktig medans Emil är mer av en klumpeduns som hoppar runt på möbler och bufflar sig fram.

För Emil och Elsa skulle ett relativt lugnt hem passa bäst men de skulle troligen kunna vänja sig vid att det händer och låter mer. De har träffat barn några få gånger; att bo i en familj med större barn skulle kanske fungera men kräva att de får vänja sig lite.

Emil och Elsa är kastrerade, ID-märkta och vaccinerade.

OBS! Emil har länge brottats med känslig mage vilket gjort att avföringen varit lös och de går till och från på specialfoder. Vi kommer att skriva specialkontrakt där föreningen står för alla veterinärkostnader gällande detta.

Om du har fastnat för Emil & Elsa och känner att du är rätt hem för dem är du välkommen att fylla i en intresseanmälan nedan. Ange då kattens namn i formuläret. Vi hör av oss så fort vi har behandlat din anmälan för att boka tid för hembesök.

Vill du hälsa på Emil & Elsa innan du bestämmer dig? Vi kan inte alltid garantera att ett besök går att ordna men i de allra flesta fall är våra stödhem öppna för att visa upp katterna. Säg till oss så hör vi med stödhemmet!