Kevin & Kecke

Om Kevin och Kecke

Dessa två spralliga ungkatter söker ett hem tillsammans där de kan få utlopp för all sin energi och bus. Kecke (svart och vit) är den som är mest framme av paret men även Kevin (röd och vit) möter dig i hallen och följer med dig i hemmet bara han får tid att känna sig trygg. Katterna är lite kinkiga med mat och föredrar mjukmat över torrfoder men är känsliga mot oxkött och kan därför inte äta foder som innehåller det.

Vad tycker katterna om att kela?

Både Kevin och Kecke älskar att gosa ner sig i soffan eller sängen bredvid en för att kela. Kecke är lite extra mysig av sig och smyger ofta ner under täcket för att sova. Kevin är lite speciell då han alltid kommer fram och hälsar på dig när du kommer hem och blir väldigt exalterad när man ska klappa honom.

Hur gillar katterna att leka?

Dessa killar har otroligt mycket energi och är riktigt spralliga. De leker och busar lika gärna med sina leksaker som med varandra.

Kevin älskar även vatten! Rinnande vatten från kranen eller spolande vatten från toan, så vid toabesök får man alltid räkna med besök av Kevin. Det är inte heller ovanligt att hitta honom liggandes i handfatet.

Varför flyttar katterna tillsammans?

Kevin och Kecke är vana att bo med varandra och spenderar mycket tid i varandras sällskap. De trivs väldigt bra med varandra och ska därför inte separeras.

Vad för sorts hem söker katterna?

Eftersom både Kevin och Kecke är så energifyllda behöver de ett hem där man har möjlighet att ge dem mycket sysselsättning. Det räcker inte enbart med att de får leka med varandra. Killarna skulle även uppskatta möjligheten att gå ut eller iallfall ha tillgång till en innätad balkong där de har möjlighet att stilla sin nyfikenhet och spana ut över omvärlden.

Hur kommer katterna vara första tiden efter flytt?

Båda katterna kan vara lite blyga till en början vid möten med nya människor. De vågar sig oftast fram efter ett tag när de märker att ingen är farlig. Efter flytten kommer de troligen vara något bakåtdragna men ger man dem lite tid kommer de snart att vara framme och busa för fullt.

Om du har fastnat för Kevin och Kecke och känner att du är rätt hem för dem är du välkommen att fylla i en intresseanmälan nedan. Ange då kattens namn i formuläret. Vi hör av oss så fort vi har behandlat din anmälan för att boka tid för hembesök.

Vill du hälsa på Kevin och Kecke innan du bestämmer dig? Vi kan inte alltid garantera att ett besök går att ordna men i de allra flesta fall är våra stödhem öppna för att visa upp katterna. Säg till oss så hör vi med stödhemmet!