Kozzy & Kinzi

Om Kozzy & Kinzi

Hur har katterna utvecklats under sin tid i stödhemmet?

Kozzy var försiktig till en början men vill nu själv bli kliad och klappad på. De första månaderna gömde hon sig en del. Nu kommer hon istället självmant fram och hälsar och stryker sig mot stödhemmet. Hon sover nu i samma rum som stödhemmet är i eller lägger sig på rygg och blottar magen när man kommer fram där hon ligger.

Kinzi var till en början den som vågade sig fram och åt godis man höll fram på en kliare. Sedan en tid tillbaka har hon blivit socialare och kommer fram och hälsar. Hon leker gärna med leksaker och stannar kvar om stödhemmet är i samma rum.

Tycker katterna om att kela och hur?

Kozzy vill bli kliad och klappad på huvudet och under hakan mest, men hon gillar även att bli klappad på magen. Kinzi gillar att bli kliad på huvudet och under hakan.

Hur gillar katterna att leka?

Både Kozzy och Kinzi är förtjusta i små tygmöss och vippor. Man kan även se dem brottas med varandra ibland.

Var är katternas favoritplats i hemmet?

Kozzy gillar att sova högst upp i klösträdet eller i ett fönster medans Kinzi sover gärna i garderoben eller under sängen. Ibland kan även hon gilla fönstret och soffan.

Varför flyttar katterna tillsammans?

Det märks att Kozzy och Kinzi är en stor trygghet för varandra. De går ofta sida vid sida, tvättar varandra, samt sover ihop. De leker även ofta ihop. Vi skulle gärna vilja att de fick komma till samma hem.

Vad för sorts hem söker katterna?

Kozzy och Kinzi är ett kattpar som lär passa i de flesta hem, men är utmärkta jägare som gärna är uppe på nätterna och jagar sina leksaker runtom i hemmet. De gillar även att sitta i fönstren och titta ut; En innätad balkong skulle garanterat uppskattas av båda!

Hur kommer katterna vara första tiden efter flytt?

Vi tror att båda tjejerna kommer vara lite försiktiga till en början. Däremot, så fort de inser att det är du som är källan för mat och lek kommer de att älska dig hejdlöst!

Om du har fastnat för Kozzy och Kinzi och känner att du är rätt hem för dem är du välkommen att fylla i en intresseanmälan nedan. Ange då katternas namn i formuläret. Vi hör av oss så fort vi har behandlat din anmälan för att boka tid för hembesök.