Lucy

Om Lucy

Lucy verkligen ÄLSKAR lådor i alla de slag med en liten pläd/filt/lakan i. Hon har en tendens att uppföra sig som en hund ibland när man pratar med henne där hon lutar på huvudet och spetsar öronen och visar att hon lyssnar. Lucy är inte speciellt stor i maten men lite våtmat mellan varven gillar hon (med fri tillgång till vatten och torrfoder).

Hur har katten utvecklats under sin tid i stödhemmet?

Första gången hon kom var hon extremt rädd och tillbakadragen. Då hon kom tillbaka efter ett försök i ett nytt hem tog det endast en dag och hon var precis som hon var innan hon flytta. Lucy är inte precis pratig men visar tydligt när något inte passar.

Tycker katten om att kela och hur?

Tassar och magen är förbjudna platser men huvud och bakom öronen eller under hakan är en dröm. Lucy kommer gärna in på toan och ber om kel medans man sitter där.

Hur gillar katten att leka?

Laserpekaren och pingisbollar är rena drömmen för henne. Hon gillar även något kul på pinne som hon kan jaga. Lucy är relativt aktiv men kan mycket väl ha en väldigt lugn dag mellan varven.

Var är katten favoritplats i hemmet?

Köket är favoritplatsen utan tvekan. Antingen en köksstol eller någon av lådorna i fönstret. Pingisbollarna är bäst i köket då de studsar runt mellan stolsbenen.

Vad för sorts hem söker katten?

För Lucy behöver du inte alltid vara hemma då hon oftast sover dagtid. Hon passar med större barn som vet att hålla avstånd när hon visar att hon inte vill mer, liksom kan ge henne lugn de första dagarna efter flytt. Prata går ypperligt bra då hon verkligen lyssnar och lär sig rösterna. Lucy passar både som ensamkatt och med kattkompisar.

Hur kommer katten vara första tiden efter flytt?

Lucy kommer säkert att gömma sig de första dagarna men då hon är nyfiken så kommer hon traska runt på natten och spana in platserna i hemmet. Att bli klappad de första veckorna kommer inte att accepteras men att locka till lek liksom prata med henne gör att hon snabbare visar sin underbara rätta jag.

Om du har fastnat för Lucy och känner att du är rätt hem för henne är du välkommen att fylla i en intresseanmälan nedan. Ange då katternas namn i formuläret. Vi hör av oss så fort vi har behandlat din anmälan för att boka tid för hembesök.