Mysan

Om Mysan

Fina Mysan söker sitt föralltidhem. Mysan är 5,5 år gammal, kastrerad, chippad och vaccinerad. Mysan har tidigare varit adopterad men kom till slut inte överens med familjens andra katt vilket ledde till det svåra beslutet att hitta ett nytt hem till Mysan.

Mysans specialitet är att vara en riktig finsmakare vilket hennes nya familj kommer tidigt märka är en viktig del i hennes liv. För Mysan måste det finnas en tydlig matrutin och bara specifika märken är bra nog för denna dam. Vid adoption skickar stödhemmet med information om Mysans matvanor.

Hur har katten utvecklats under sin tid i stödhemmet?

Mysan var tidigare en riktigt rädd tjej men har vuxit otroligt med åren. Under åren som hon bodde hos sin tidigare familj blev hon mer och mer självsäker, både på gott och ont. Hennes starka personlighet är det som leder till att hon i dagsläget inte kan bo med andra katter. Mysan kommunicerar gärna med sin stödmatte och det går enkelt att förstå henne och vad hon behöver.

Vad tycker katten om att kela?

Mysan älskar uppmärksamhet och vill mer än gärna kela och gosa. Det ska dock vara på hennes egna villkor som uppmärksamheten delas ut.

Hur gillar katten att leka?

Lek är också skoj, tycker Mysan och gillar både att leka själv men även att man leker med henne. Laserpekare eller spön är superskoj, små råttor och bollar kan Mysan leka länge med också.

Var är kattens favoritplats i hemmet?

Bästa sovplatsen enligt Mysan är att ligga i klösträdet, gärna så högt upp hon kan så hon även kan spana ner på dem andra i hemmet. Mysan är rätt självständig och gillar att ligga och sova för sig själv, men kan även älska att ligga bredvid dig och sova. På natten vill Mysan gärna sova på en kudde bredvid din kudde.

Mysan önskar sig även en trygg balkong där hon kan sitta och spana ut. Det är ju så roligt att se fåglarna flyga förbi och att spana på människor och bilar. Mysan ligger gärna på balkongen och sover, framför allt på sommaren.

Hur skulle katten fungera med andra katter i hemmet?

Mysan trivs inte med andra husdjur och måste därför flytta till ett hem där hon kan vara ensamkatt.

Vad för sorts hem söker katten?

Mysan söker en familj som är hemma mest hela tiden. Hon är van med det och vill gärna fortsätta ha det så. Det gör inget om ni är många i familjen, ju fler desto bättre, dock har Mysan lite svårt för små barn och hon vill inte ha några fyrbenta vänner.

Mysan gillar inte buren eller bilen så hon vill inte behöva följa med på semestern eller till sommarstugan.

Hur kommer katten vara första tiden efter flytt?

När Mysan väl kommer till sitt nya hem kommer hon behöva lite tid att få landa. Du behöver ha förståelse för att hon kommer gömma sig på ett bra ställe en liten period.

Om du har fastnat för Mysan och känner att du är rätt hem för henne är du välkommen att fylla i en intresseanmälan nedan. Ange då kattens namn i formuläret. Vi hör av oss så fort vi har behandlat din anmälan för att boka tid för hembesök.

Vill du hälsa på Mysan innan du bestämmer dig? Vi kan inte alltid garantera att ett besök går att ordna men i de allra flesta fall är våra stödhem öppna för att visa upp katterna. Säg till oss så hör vi med stödhemmet!