Nemi

Om Nemi

Nemi uppträder gärna som en liten diva, speciellt mot de andra två katterna i stödhemmet, och kan mycket väl lappa till dem när de passerar om det inte görs på hennes vis. Hon är inte helt handtam och kan därför springa undan när du passerar.
Nemi visar även potential på att kunna “dresseras” till att göra kul saker på “kommando” om hon blir belönad med en godbit.

Hur har katten utvecklats under sin tid i stödhemmet?

Nemi kom in som en förskräckt katt och vågade inte lämna varken buren eller toaletten på några dagar. Idag är hon först med att hoppa upp i sängen och svara på stödhemmets god morgon. Börjar man prata helt apropå så kommer hon gärna och delar sina åsikter. Hon är extremt nyfiken på händer och fötter även om de fortfarande kan vara lite konstiga.

Tycker katten om att kela och hur?

Magen och tassarna är nog det enda hon inte vill bli petad eller klappad på. Nemi trycker gärna huvudet mot handen och då brukar man kunna ta långa tag hela vägen upp till svanstippen. Nemi har bara en halv svans och hon brukar reagera om man rör vid toppen på svanstippen. Hon är ingen knäkatt och gillar inte att bli upplockad. Hon visar tydligt när det räcker genom att flytta på sig.

Hur gillar katten att leka?

Hon älskar en jeanslapp på snöre som hänger på en pinne, liksom bollar och mjuka råttor. Lite nyfiken på laserpennan men det är inget som precis verkar vara poppis.

Var är katten favoritplats i hemmet?

Hon gillar att komma till sängen på kvällen och mysa lite innan man släcker ner men ligger inte kvar. Hon kan komma upp i soffan och prata en sväng och bli klappad. Klösträdet är en favorit där hon antingen ligger högst upp och har koll eller i en av kojorna. Köket har gillats skarpt nu när det varit varmt – mycket svalare där.

Vad för sorts hem söker katten?

Hon är relativt aktiv och väldigt nyfiken misse så ett hem där hon har plats att springa på och någon som pratar mycket med henne. Nemi sover oftast genom dagarna så vi tror inte att det behövs vara någon hemma konstant.

Hur kommer katten vara första tiden efter flytt?

Nemi kommer säkert att vara väldigt försiktig men likväl nyfiken. Det kan ta några dagar för henne att komma fram och spana på det nya hemmet.

Om du har fastnat för Nemi och känner att du är rätt hem för henne är du välkommen att fylla i en intresseanmälan nedan. Ange då katternas namn i formuläret. Vi hör av oss så fort vi har behandlat din anmälan för att boka tid för hembesök.