Nicolaj

Om Nikolaj

Nicolaj är en supersocial kille. Han har kommit långt i sin utveckling i stödhemmet men händer är fortfarande läskiga så nuddar du honom så hoppar han till men är snabbt tillbaka. Bäst går det att klappa honom medans han äter då han är distraherad.

Nikolaj har supermycket energi så han behöver någon som vill leka med honom några gånger om dagen. Nicolaj skulle trivas bäst med en kattkompis som gillar att kuta runt, jaga leksaker, och klättra i klösträdet. Dock ingen för framfusig utan en som kan även invänta honom lite. Nikolaj kommer vara blyg till en början men hans nyfikenhet och lekfullhet kommer hjälpa honom fram. Han har dock inte helt lärt sig att allt som rör sig ska man inte leka med. Fötter och händer är ju skoj, eftersom de rör sig.

Nikolaj gillar att vara på alla platser i hemmet bara han får uppmärksamhet. Nikolaj kan nog passa i de flesta familjer men troligen inte med små barn. När Nikolaj flyttar kommer han nog gömma sig till en början men komma fram med hjälp av lite lek. Nikolaj vill gärna ha tillgång till balkong i sitt nya hem.

Om du har fastnat för Nikolaj och känner att du är rätt hem för honom är du välkommen att fylla i en intresseanmälan nedan. Ange då kattens namn i formuläret. Vi hör av oss så fort vi har behandlat din anmälan för att boka tid för hembesök.

Vill du hälsa på Nikolaj innan du bestämmer dig? Vi kan inte alltid garantera att ett besök går att ordna men i de allra flesta fall är våra stödhem öppna för att visa upp katterna. Säg till oss så hör vi med stödhemmet!