Nikita & Nasse

Om Nikita & Nasse

Nasse och Nikita är två sociala kissar som söker sitt hem tillsammans. De söker ett lugnt hem utan yngre barn och där man har förståelse för att de inte är hundra procent handtama. De kommer att behöva tid för att landa innan personligheterna visar sig på riktigt. Allt de önskar är att få bli älskade för dem de är.

Hur har katterna utvecklats under sin tid i stödhemmet?

Både Nasse och Nikita är nyfikna, men Nasse är lite mer framåt än kompisen Nikita. Nasse och Nikita kan fortfarande uppleva händer som lite läskiga, där snabba rörelser kan vara lite otäckt.

Tycker katterna om att kela och hur?

Nasse och Nikita kan fortfarande uppleva händer som lite läskiga, men det går att klappa framförallt i samband med frukosten. Nasse kan ibland inte få nog av kel, medan Nikita inte är helt okej med för mycket klappar utan kelar hellre lite extra med Nasse eller allt annat som går att kela med men som samtidigt inte rör sig.

Hur gillar katterna att leka?

Lek är bland det bästa som finns och den görs med snören, lekspön, laserpekare osv. Kommer leksakerna fram så har man snabbt detta pars uppmärksamhet. Nikita och Nasse är också väldigt duktiga på att leka själva så finns det leksaker på golvet kan de busa loss ordentligt!

Var är katternas favoritplats i hemmet?

Nikita och Nasse älskar att ligga tillsammans i sitt höga klösträd, så detta är något de önskar sig i ett nytt hem. De gillar även att sova i en säng eller i soffan, och det gör inte något att de tvåbenta är där samtidigt bara de håller lite lagom avstånd.

Varför flyttar katterna tillsammans?

Nasse och Nikita är vana att bo tillsammans och är trygga ihop.

Vad för sorts hem söker katterna?

Söker du två familjemedlemmar som du inte direkt från start måste få vara nära för att gosa med? Som kanske kräver att du får lägga ner lite extra tid och uppmärksamhet? Jobba med för att vinna deras förtroende? Då kan troligen Nikita och Nasse vara helt rätt för dig.

De önskar sig gärna en trygg balkong där de kan få sitta och titta på fåglar.

Hur kommer katterna vara första tiden efter flytt?

Troligen lite osäkra och försiktiga och kommer att behöva lite tid, men med förståelse och lite utmaning när de väl har landat så kommer de att växa.

Om du har fastnat för Nikita & Nasse och känner att du är rätt hem för dem är du välkommen att fylla i en intresseanmälan nedan. Ange då katternas namn i formuläret. Vi hör av oss så fort vi har behandlat din anmälan för att boka tid för hembesök.