Poppe & Chaplin

Om Poppe & Chaplin

Halloj, Chaplin och Poppe här!

Nu är vi redo att flytta hemifrån.

Vi är stora grabbar nu men det betyder inte att vi tycker allt är tryggt. När vi fångades in med våran mamma i somras så var vi jätterädda. Vi är tryggare idag men har en bit kvar.

Vi tycker fortfarande händer är lite läskiga. Vi kan äta från din hand men där låter vi det vara ett tag, tänker vi. Vi vet ju att ni tvåbenta inte är läskiga men vi känner att man måste ju vara lite svårflirtad och vi behöver bara lite förståelse och tid.  Vi kommer nog absolut komma dit då du kommer få klappa och kela med oss men vi är bara inte riktigt där än.

Just nu är vi väldigt bra på andra saker, oj vad vi älskar att leka och hitta på bus. Vi kan få dina dagar händelserika med glada skratt under tiden vi landar hos dig. Vi vill att du ska veta att vi kommer hjälpas åt, du förstår, vi är för nyfikna av oss så vi kommer nog inte gömma oss länge. Men vi vill bara att du förstår att när vi väl visar våran nyfikenhet så ta det bara lite lugnt, hjälp oss med att bara vara där och börja inte närma oss för att klappa oss osv.

Här i vårat stödhem finns det andra katter, vi älskar att busa med dom. Så om du har en liten lekfull katt så är det inga problem för oss, så länge det är okej för din kisse.

Här finns det även två hundar. Den ena hunden som är mindre och lite lugnare funkar helt okej men den andra större hunden är lite läskig. Han vill bara leka med oss men när han kommer framspringande då springer vi med. För oss är det ingen lek utan oj vad han är stor och läskig då.

Vi söker ett hem utan småbarn. Vi vill även ha en trygg balkong där vi kan sitta och spana.

Om du har fastnat för Poppe och Chaplin och känner att du är rätt hem för dem är du välkommen att fylla i en intresseanmälan nedan. Ange då katternas namn i formuläret. Vi hör av oss så fort vi har behandlat din anmälan för att boka tid för hembesök.