Sam & Cleo

Om Sam och Cleo

Sam och Cleo är två katter som gjort stora framsteg med hjälp av sitt stödhem. Detta kattpar söker ett hem som kan ge de både uppmärksamhet men även utrymme för att vara sjävständiga.

Stödhemmet berättar:

Sam

När Sam först kom till oss var han skygg och försiktig men ändå nyfiken. Efter någon vecka hade han tagit stora framsteg och vågade vara mer nära oss. Ju mer tiden gick desto lekfullare och keligare blev han och numera är han en sällskaplig katt som gärna kommer upp och gosar i soffan. Han tycker extra mycket om att bli klappad på magen.

Sam har mer och mer blivit som en familjemedlem. Han kommer och stryker sig mot benen så fort man går upp på morgonen för att få mat. Sedan kommer och går han under dagen och sitter gärna och tittar på en eller myser. Sam är väldigt social och lite pratsam och jamar då och då. Han är lite busig och gillar även leksaker och att springa runt efter en låtsasmus eller laserpekare.

Eftersom Sam gillar sällskap och att leka tror vi att han behöver ett hem med människor som är hemma ganska ofta och någon som vill krama och leka med honom!

Cleo

Cleo var trögstartad. Det tog ett tag innan vi ens fick se henne och ännu längre tid tills hon vågade vara i samma rum som oss. Cleo fräste en del om man kom för nära och kan fortfarande göra det ibland med nya människor som närmar sig för hastigt. Efter ett tag blev hon mer och mer nyfiken och tycker nu om att vara i samma rum som oss men beröring sker på hennes villkor.

I början var Cleo skygg och tillbakadragen men har blivit mer utav en nyfiken katt. Hon går tillsammans med Sam på morgonen och stryker sig mot benen och jamar för att få mat. När hon är på humör kan hon även komma nära och gosa lite och om man låter henne lukta på handen först får man klappa henne. Cleo kan få energiryck och hoppa och springa omkring.

Det är coolt att ha sett Cleos utveckling från att inte vilja bli sedd alls till att nu gilla att vara i samma rum och bli klappad.

Vi tror att Cleo skulle trivas i ett hem där det finns saker att se och göra men där hon har chans att gå iväg och vara ifred när hon behöver.

Om du har fastnat för Sam och Cleo och känner att du är rätt hem för dem är du välkommen att fylla i en intresseanmälan nedan. Ange då kattens namn i formuläret. Vi hör av oss så fort vi har behandlat din anmälan för att boka tid för hembesök.

Vill du hälsa på Sam och Cleo innan du bestämmer dig? Vi kan inte alltid garantera att ett besök går att ordna men i de allra flesta fall är våra stödhem öppna för att visa upp katterna. Säg till oss så hör vi med stödhemmet!