Selma

Om Selma

Selma är en tjej med mycket energi och kan bli rätt rastlös. Hon söker en familj som kan ge henne uppmärksamhet och tid till allt ifrån lek till kel. Hon pratar lite men tyst då hon bara vill förmedla saker till dig så du ska förstå henne. Selma har även en förkärlek till att klösa på toalettpapper.

Hur har katten utvecklats under sin tid i stödhemmet?

När Selma kom in till oss var hon jätterädd. Efter sin tid i stödhemmet är hon idag en social, glad och gosig tjej med mycket energi.

Tycker katten om att kela och hur?

Selma är en riktigt glad kisse som älskar att bli klappad; När hon tycker det räcker så flyttar hon bara på sig lite. Hon gillar att bli klappad över hela sig men magen är ändå mysigast.

Hur gillar katten att leka?

Hon älskar lek, gärna så ofta och länge det bara går. Hos stödhemmet har Selma en speciell råtta som stödmatte jämt och ständigt får leta efter. Den kan hon leka själv med eller leka apport. Spön, laserpekare, allt som du har i handen och leker med henne med är roligt. Hon kan leka en stund själv men vill helst att man leker med henne, då är det som roligast.

Var är kattens favoritplats i hemmet?

Selma hittar du där de tvåbenta är men hon kan även gå lite undan till ett lugnt rum och lägga sig och vila. Hon är gärna med där det händer saker, framför allt i köket. Vem vet, man kanske kan få lite mat. Är du i köket så har du en Selma som stångar dina ben och spinner högt.

Hur skulle katten passa med andra katter?

Selma är en liten tuffing som gärna tar mycket plats. Därför tror vi att hon skulle trivas bäst som ensamkatt för att inte stressa upp sig själv eller de andra katterna.

Vad för sorts hem söker katten?

Selma söker en familj som kan ge henne en trygg utemiljö på landet där hon kan få springa av sig sin energi för att sen komma in och mysa och slappa. Med tillgång till att få gå ut kommer hon nog inte kännas lika rastlös. Det händer ju så mycket där ute så vi tror att det kommer stilla hennes stora portion extraenergi hon har.

Alternativt kan Selma kanske trivas med en stor, innätad balkong. Hon kräver ett hem som kan tänka sig att inreda för en katt med mycket energi.

Hur kommer katten vara första tiden efter flytt?

Vi tror att Selma kommer vara nyfiken men något blyg till en början. Selma kan man locka med mat, lek eller godis och på det sättet kommer ni att bli bästa vänner snabbt.

Om du har fastnat för Selma och känner att du är rätt hem för henne är du välkommen att fylla i en intresseanmälan nedan. Ange då katternas namn i formuläret. Vi hör av oss så fort vi har behandlat din anmälan för att boka tid för hembesök. Vill du hälsa på Selma innan du bestämmer dig? Vi kan inte alltid garantera att ett besök går att ordna men i de allra flesta fall är våra stödhem öppna för att visa upp katterna. Säg till oss så hör vi med stödhemmet!