Smoothie & Kalle

Om Smoothie & Kalle

Hur har katterna utvecklats under sin tid i stödhemmet?

Båda två har varit osäkra och hållit avstånd men det märks att det finns härliga katter bakom osäkerheten… Kalle har fortfarande inte valt att komma fram självmant utan vill främst lukta på händerna, medan Smoothie visar sig mycket. De var väldigt oroliga för hastiga rörelser i början men är väldigt mycket mer trygga med det nu.

Hur föredrar katterna att bli kelade med?

Ingen av de är någon kelgris ännu (även om Smoothie visar mer och mer att det är ok), där måste de få tid för att se om de når dit. Men mycket humor och sällskap kommer de alltid att bidra med!

Hur tycker katterna om att leka?

Smoothie kan ligga och och busa lite med händerna, försiktigt med tassarna, men annars så uppskattar båda leksaker och leker gärna tillsammans.

Vad är katternas favoritplats i hemmet?

Kalle håller sig gärna i en transportbur eller i en igloo – tycker om små gömmor. Smoothie är mer framme och nyfiken på saker omkring sig.

Hur hjälper katterna varandra?

De tycker verkligen om varandra, kelar mycket tillsammans.

Vad för sorts hem söker katterna?

Behöver komma till ett hem där får det utrymme som de behöver.

Om du har fastnat för Smoothie & Kalle och känner att du är rätt hem för de är du välkommen att fylla i en intresseanmälan nedan. Ange då katternas namn i formuläret. Vi hör av oss så fort vi har behandlat din anmälan för att boka tid för hembesök.