Strössel

Om Strössel

Strössel, en dam på 4,5 år, är en riktigt mysig katt som vill ha mycket uppmärksamhet, så länge det passar henne. När man kommer hem så möter hon en alltid i dörren och hälsar. Hon följer med på allt man gör och vill gärna ligga i knät, på en filt bredvid eller i fotänden av sängen. Köket är hennes favoritplats och mat i alla former är något hon ofta vill ha.

När det väl gäller så är Strössel riktigt busig och har fantasin att busa runt med diverse saker man har hemma, så som hårsnoddar, klädnypor och plastpåsar. När buset väl är över så är hon hur mysig som helst.

Strössel blir lätt stressad av barn och behöver därför en familj utan småbarn. Hon vill även stå i centrum och kan inte bo med andra katter.

Om du har fastnat för Strössel och känner att du är rätt hem för henne är du välkommen att fylla i en intresseanmälan nedan. Ange då kattens namn i formuläret. Vi hör av oss så fort vi har behandlat din anmälan för att boka tid för hembesök.

Vill du hälsa på Strössel innan du bestämmer dig? Vi kan inte alltid garantera att ett besök går att ordna men i de allra flesta fall är våra stödhem öppna för att visa upp katterna. Säg till oss så hör vi med stödhemmet!