Tor & Loke

Om Tor och Loke

Tor och Loke är inte flyttklara än pga en pågående öronbehandling men det går bra att skicka in intresseanmälan. Katterna kommer att flytta till nytt hem så fort behandlingen är färdig.

Tor och Loke har båda gjort stora framsteg och gått från att vara försiktiga till att nu vilja vara i centrum båda två. Det har gått snabbt för dem båda att bli bekväma med stödhemmet. Numera går lek och tupplur i repeat, alltid med varandra. Loke har paxat platsen i knät framför TV:n men även Tor kräver gos och uppmärksamhet. I personligheten är Loke och Tor rätt så olika; där Loke är den lugnare av paret älskar Tor istället att lek-brottas med stödhemmets armar. Båda älskar att leka med alla möjliga leksaker, men roligast av allt är ändå en liten hopknölad pappersboll. Något att tänka på är att de är båda ganska lättskrämda fortfarande, gillar inte att bli burna och gillar inte saker de inte har kontroll över.

Tor och Loke har ett väldigt speciellt band med varandra och söker därför en familj tillsammans. Trots sina skilda personligheter har de alltid stenkoll på varandra och håller gärna ihop. Eftersom de fortfarande är lite skygga, och är vana vid en lugn miljö vore det bäst med ett lite lugnare hem utan mindre barn. Det är även viktigt att Loke och Tor får ta sin egen tid utan att bli jagade efter när de inte är bekväma.

Om du har fastnat för Tor och Loke och känner att du är rätt hem för dem är du välkommen att fylla i en intresseanmälan nedan. Ange då kattens namn i formuläret. Vi hör av oss så fort vi har behandlat din anmälan för att boka tid för hembesök.

Vill du hälsa på Tor och Loke innan du bestämmer dig? Vi kan inte alltid garantera att ett besök går att ordna men i de allra flesta fall är våra stödhem öppna för att visa upp katterna. Säg till oss så hör vi med stödhemmet!