Valle

Om Valle

Hur har katten utvecklats under sin tid i stödhemmet?

Valle var avvaktande och försiktig och är fortfarande tillbakadragen till viss del. Ihop med övriga katter kan han dock släppa och loss och busa mer och mer, är väldigt lekfull och tar kliv framåt hela tiden.

Tycker katten om att kela och hur?

Valle är väldigt försiktig och det går att klappa honom till och från på hans villkor. Dock är han den katten i hemmet som gärna smyger upp i sängen om natten för att lägga sig bredvid en när man sover, så nog finns det en riktig kelgris där innerst inne… Älskar även att gosa med de andra katterna så en härlig och sällskapsgo kompis vore klockrent.

Hur gillar katten att leka?

Valle är väldigt busig och full av påhitt, leker gärna ihop med sina andra kompisar.

Vad för sorts hem söker katten?

Valle vill ha ett hem där det inte är alltför mycket rörelse och ljud, då han fortfarande kan bli lite avvaktande. Det ska vara en familj utan små barn, men gärna med andra katter som kan tänka sig att ställa upp både med mys och lek – antingen en helt ny kamrat eller varför inte ihop med någon av sina bröder Vincent eller Victor?

Hur kommer katten vara första tiden efter flytt?

Valle kommer troligen att backa tillbaka och vara lite avvaktande, men med någon annan katt i familjen som han kan ty sig till så kommer han att våga sig fram. Han kommer att behöva lite tid att landa i ett nytt hem men med mycket kärlek finns här kanske en framtida krambjörn?

Om du har fastnat för Valle och känner att du är rätt hem för honom är du välkommen att fylla i en intresseanmälan nedan. Ange då kattens namn i formuläret. Vi hör av oss så fort vi har behandlat din anmälan för att boka tid för hembesök.