Vera

Hur har katten utvecklats under sin tid i stödhemmet?

Vera var under de första månaderna helt fastklistrad på en fönsterbräda, där hon främst fokuserade på att fräsa när någon närmade sig. Allt eftersom började hon upptäcka lägenheten på egen hand, under nätterna eller om familjen satt still i soffan. Hon har fortfarande lite svårt när man rör sig fort runt omkring henne, men sätter man sig på huk och pratar med henne så vill hon direkt komma fram och mysa.

Tycker katten om att kela och hur?

När hon väl litar på personen så absolut ska det vara kel! Hon visar gärna att hon vill bli klappad om man sätter sig och lockar lite på henne. En favoritplats har blivit att ligga och mysa ensam på en kudde i sängen, så vem vet när hon till slut vill sova ihop med sin nya familj…

Hur gillar katten att leka?

Vera är en riktig dam trots sin ringa ålder, ännu har inte lek varit något som hon nedlåtit sig till. Men säg inte det, vem vet om hon upptäcker det roliga med det i sitt nya hem?

Vad för sorts hem söker katten?

Vera behöver ett lugnt hem, det är prio ett. Hon skulle gärna ha tillgång till balkong då hon verkligen älskar att sitta i fönster och spana på träden, fåglarna och människor som går utomhus. Hon skulle inte ha några problem att bo med annan katt, då hon från dag 1 fungerat fint med stödhemmets katt – påkomna med att sitta och kela tillsammans.

Hur kommer katten att vara efter flytt?

Vera kommer högst troligen att dra sig undan till en början, där hon vill utforska hemmet i lugn och ro innan hon vågar visa sitt rätta jag. Vera behöver själv få ta första steget när det kommer till kontakt. Sitt gärna bredvid henne, prata med henne, sträck fram handen försiktigt för att se om du får bekräftelse, om ja så har du en kelgris.

Om du har fastnat för Vera och känner att du är rätt hem för henne är du välkommen att fylla i en intresseanmälan nedan. Ange då kattens namn i formuläret. Vi hör av oss så fort vi har behandlat din anmälan för att boka tid för hembesök.