Victor

Om Victor

Hur har katten utvecklats under sin tid i stödhemmet?

Victor har gått från lite osäker till allt tuffare, där han leker mycket, är framme med de andra katterna och dessutom har blivit väldigt pratglad. Beskrivs av stödhemmet som lite tokig i förhållande till allt han hittar på. Han släpper loss och busar mer och mer och tar kliv framåt hela tiden.

Tycker katten om att kela och hur?

Victor kommer gärna fram och lägger sig när om man sitter eller ligger i soffan, men kan fortfarande tycka att människor är lite småläskiga. Han är väldigt pratglad så nog får man umgås med honom!

Hur gillar katten att leka?

Victor är väldigt busig och full av påhitt, leker gärna ihop med sina kompisar i första hand.

Vad för sorts hem söker katten?

Victor vill ha ett hem där han får tillgång till en kattkompis – antingen en helt ny kamrat eller varför inte ihop med någon av sina bröder Valle eller Vincent? Troligen skulle han uppskatta en balkong eller möjlighet till att gå ut längre fram (i koppel eller själv), då merparten av tiden spenderas i ett fönster med att spana på världen utanför. Vill gärna ha tillgång till bra hyllor, klätterträd eller liknande där han får komma högt upp.

Hur kommer katten vara första tiden efter flytt?

Victor kommer troligen att backa tillbaka till viss del, men med mycket lek så kommer det släppa fort.

Om du har fastnat för Victor och känner att du är rätt hem för honom är du välkommen att fylla i en intresseanmälan nedan. Ange då kattens namn i formuläret. Vi hör av oss så fort vi har behandlat din anmälan för att boka tid för hembesök.