Vilda & Vilja

Om Vilda & Vilja

Hur har katterna utvecklats under sin tid i stödhemmet?

Både Vilda och Vilja var väldigt blyga och skygga när de kom in till föreningen – men vilka framsteg dessa tjejer har gjort. Vilda har blivit en rejäl kelgris, otroligt social, vill följa med överallt och vill ligga när intill (och gärna sova en hel natt under täcket). Vilja har genom Vilda vågat sig fram mer och mer, kan fortfarande vara lite reserverad men har inga problem att komma och ligga intill eller på en och spinna högt.

Hur föredrar katterna att bli kelade med?

Vilda vill gosa, gosa och gärna gosa lite mer! Kommer och buffar för att tydligt visa vad hon vill och gör det hon kan för att få uppmärksamhet för att kela. Vilja är den lite mer avvaktande men efter en första klapp på huvudet så släpper det och hon tycker att det är trevligt att vara med under en mysstund, och dessa mysstunder kan nära nog bli hur långa som helst om hon bara känner tillit till personen…

Hur tycker katterna om att leka?

Vilda älskar allt som har med lek att göra, hoppar, studsar, klättrar, springer och gillar även att hälla ut torrfoder från skålen för att sen leka runt med maten på golvet – det är aldrig långt till skratt när hon är i farten. Gillar även vatten i alla dess slag, rinnande, stilla och bubblande – vatten är i det stora hela väldigt spännande. Vilja gillar sina leksaker, helst lite päls eller fjäder leksaker och inte heller här är det tråkigt med vatten – det är nästan så att hon följer med in i duschen.

Men att busa tillsammans med varandra, det är nog ändå livets höjdpunkt!

Vad är katternas favoritplats i hemmet?

Vildas favoritplats är under kudden/täcket i sängen, där spenderar hon mycket tid när en själv far och flänger runt i hemmet. Annars är hennes favoritplats ihop med stödhemsfamiljen, där hon alltid vill vara nära oavsett om det är på köksbordet, i badrummet eller i soffan. Vilja har hittills två favoritställen, under vardagsrumsbordet på en filt där hon gärna ligger och myser själv eller i soffan/sängen för att kela.

Hur hjälper katterna varandra?

Vilda är den drivna av kattungarna där Vilja har blivit så mycket tuffare med hjälp av henna Vilda och vågar mer när hon ser att Vilda vågar ta första steget. De finner trygghet i varandra och det syns tydligt då de nästan alltid ligger ihop och sover.

Vad för sorts hem söker katterna?

Så länge de har varandra så är de flexibla, bara man är medveten om att de är unga och busiga! Troligen skulle de uppskatta en balkong eller liknande så att de kan fortsätta spana på det intressanta livet utanför.

Hur kommer katterna vara första tiden efter flytt?

Vilda kommer troligen vara väldigt nyfiken men skygg till en början, när hon kommit över den tröskeln så kommer hon visa sitt rätta jag. Vilja kommer nog vara aningen blygare men kommer bli modig tillsammans med Vilda.

Om du har fastnat för Vilda & Vilja och känner att du är rätt hem för de är du välkommen att fylla i en intresseanmälan nedan. Ange då katternas namn i formuläret. Vi hör av oss så fort vi har behandlat din anmälan för att boka tid för hembesök.