Vincent

Om Vincent

Hur har katten utvecklats under sin tid i stödhemmet?

Vincent har gått från lite osäker till allt tuffare, där han leker mycket, är framme med de andra katterna och dessutom har blivit väldigt pratglad. Han släpper loss och busar mer och mer och tar kliv framåt hela tiden.

Tycker katten om att kela och hur?

Vincent kommer gärna fram och lägger sig när om man sitter eller ligger i soffan, men kan fortfarande tycka att människor är lite småläskiga. Han är väldigt pratglad så nog får man umgås med honom!

Hur gillar katten att leka?

Vincent är väldigt busig och full av påhitt, leker gärna ihop med sina kompisar eller med andra leksaker.

Vad för sorts hem söker katten?

Vincent vill ha ett hem där han får tillgång till en kattkompis – antingen en helt ny kamrat eller varför inte ihop med någon av sina bröder Valle eller Victor? Troligen skulle han uppskatta en balkong eller möjlighet till att gå ut längre fram (i koppel eller själv), då merparten av tiden spenderas i ett fönster med att spana på världen utanför.

Hur kommer katten vara första tiden efter flytt?

Vincent kommer troligen att backa tillbaka till viss del, men med mycket lek så kommer det släppa fort.

Om du har fastnat för Vincent och känner att du är rätt hem för honom är du välkommen att fylla i en intresseanmälan nedan. Ange då kattens namn i formuläret. Vi hör av oss så fort vi har behandlat din anmälan för att boka tid för hembesök.