Wille

Om Wille

“Gammelgubben” Wille är en lugn och trevlig katt som gärna spenderar tiden med att sitta och mysa lugnt i soffan. Man får dock hålla ett öga på denna katt – han har nämligen lärt sig att öppna dörrar!

Hur har katten utvecklats under sin tid i stödhemmet?

Från början var Wille väldigt blyg och rädd. Efter att ha levt hos stödhemmet ett tag har han numera blivit lugn. Om Wille använder klorna är det bara om han är riktigt rädd. Ligger gärna nära och gosar, dock inte i knät. Wille vill dock helst inte bli buren. Höga ljud och plötsliga rörelser eller att man närmar sig för snabbt är obehagligt.

Vad tycker katten om att kela?

Wille älskar att bli klappad på magen och huvudet. Han säger till om han inte vill gosa mer genom att vända sig om eller slå lite med tassen på handen. Vill han gosa mer buffar han med huvudet.

Hur gillar katten att leka?

Wille kan leka lite, men tycker bäst om att kolla in vad andra gör. Han blir kanske mer lekfull om han inte konkurrerar om uppmärksamhet.

Var är kattens favoritplats i hemmet?

Hemma hos stödhemmet är sängen favoritplatser, för då ligger han brevid någon.

Hur skulle katten fungera med andra katter i hemmet?

Wille behöver ett hem där han kan få vara ensamkatt och ha det lugnt runt sig. Bland annat tycker han att det är jobbigt med mat när det finns andra katter i hemmet och behöver sällskap samt att sitta på en upphöjd plats för att kunna äta i lugn och ro. Vi adopterar därför ut Wille endast som ensamkatt.

Vad för sorts hem söker katten?

Wille är otroligt sällskapssjuk och behöver därmed ett hem där någon i princip alltid är hemma. Samtidigt behöver han ha nog med utrymme för att kunna gå undan om det blir för mycket. På grund av detta och Willes lugna personlighet tror vi på att han kan bli en bra sällskapskatt för t.ex. pensionärer.

Hur kommer katten vara första tiden efter flytt?

För Wille kommer det nog ta ett par veckor innan han är riktigt hemmastadd och vågar göra saker på egen hand.

Om du har fastnat för Wille och känner att du är rätt hem för honom är du välkommen att fylla i en intresseanmälan nedan. Ange då kattens namn i formuläret. Vi hör av oss så fort vi har behandlat din anmälan för att boka tid för hembesök.

Vill du hälsa på Wille innan du bestämmer dig? Vi kan inte alltid garantera att ett besök går att ordna men i de allra flesta fall är våra stödhem öppna för att visa upp katterna. Säg till oss så hör vi med stödhemmet!