Anna & Stella

Anna & Stella söker sitt föreviga hem akut då familjens egna katt tyvärr inte är lika förtjust i de som familjen själva!

Två kastrerade & märkta tjejer i sina bästa år (ca 4 & 5 år). De här tjejerna kom in som två av föreningens absolut räddaste katter vi träffat och har nu blommat enormt till två för det mesta keliga kissar! De älskar varandra och vill så klart flytta tillsammans!

Såhär skriver stödhemmet om de:

Anna och Stella har varit två ganska skygga kattdamer som med tålamod och kärlek kommer bli riktiga kelgrisar. Under de månader de har varit hos oss har de gjort enorma framsteg. Händer och hastiga rörelser kan fortfarande vara lite läskiga men de är mycket mer avslappnade nu än när de kom till oss och de har insett att det där med att bli kliad och klappad oftast inte är så tokigt ändå. De är gärna nära oss och gos går bra så länge det är på deras villkor.

Anna är nyfiken och utforskar gärna sin omgivning. Hon gillar att leka och leker gärna med leksaker när hon tror att ingen ser. Hon gör de mest bedårande krumsprång som får oss fulla i skratt. Att bli kliad är så skönt att hon inte riktigt vet var hon ska göra av sig själv. Ibland tippar hon bara över på sidan och ibland knådar hon med tassarna och njuter i fulla drag. Hon jamar ibland men oftast kuttrar hon som en duva.

Stella är lite mer svårflörtad än vad Anna är men när du väl vunnit hennes tillit är hon väldigt go. Att bli klappad under hakan eller på huvudet gillar hon bäst och det får henne att spinna på en gång. Hon älskar mat och kommer gärna och säger till om maten inte serveras i tid. Laserpekaren är favoritleksaken! Annars sitter hon gärna i fönstret och spanar.

Anna och Stella tycker väldigt mycket om varandra och det märks! De är varandras trygga punkt.

Intresseanmälan