Jamina & Joelle

(Klicka på rutorna i högra hörnet för att bläddra bland bilder)

Mor och dotter, Jamina och Joelle, söker nu ett hem tillsammans!

Låt oss presentera Jamina och Joelle – en mor och dotter som lever livet.

Båda tjejerna är kastrerade, märkta och vaccinerade. Vi söker ett hem åt dem som kan ta in dem båda. Familjen bör inte ha småbarn.

Såhär berättar stödhemmet:

Joelle är tjejen som gillar att bli klappad och njuter till 100% när hon vill att man ska klappa på henne. En väldigt nyfiken tjej som gillar att utforska och kommer fram när hon vet att det är mat och gosar lite extra för att fjäska. Eller när stödmatte kommer hem från jobbet är det spännande att glo på henne från sängen. Hon sover i sängen tillsammans och sover där hela natten. När du vaknar är det dags att mysa lite tycker hon och massor med kärlek får man tillbaka av henne. Joelle är till en början ganska tillbakadragen när det kommer till ny miljö och nya människor men hon anpassar sig ganska så fort till den miljön.

Jamina älskar att prata med oss tvåbenta vänner. Hon kan ligga i sängen hela dagarna och när hon har sovit klart så kommer den glada och lite tokiga tjejen fram. Hon älskar att ligga i sängen tillsammans med stödmatte och sova med henne. Helst ligger hon på matte och sover, så att matte inte kan röra på sig utan ”bara klappa på mig hela tiden” tycker hon . Hon är inte helt trygg med nya människor runt om men det tar inte en lång stund innan hon kommer fram från under sägen.

Dessa två tjejer kommer att ligga under sängen eller soffan till en början men kommer att komma fram med tiden. Helst ska de få bestämma när de kommer fram. Ett bra hem för dessa två skulle vara i ett hem där det inte finns barn, utan en lugn miljö för dem. Helst inga andra katter heller.

Katter som adopteras från oss är vaccinerade, märkta och kastrerade (med undantag för kattungar). Alla katter har genomgått en veterinärkontroll innan adoption.

Intresseanmälan