Oliver & Mysko

De här stiliga killarna på ca 4 år söker ett nytt hem tillsammans!

Vi låter stödhemmet som känner de bäst berätta:
När Oliver och Mysko kom till oss var det två väldigt rädda katter, de litade inte alls på oss utan spenderade de första veckorna under sängen eller bakom soffan. Sakta med säkert började de dock ta små steg framåt och till sist insåg dem att vi inte var så farliga trots allt.

De visade sig vara två katter som verkligen älskar att gosa. De vill ha all uppmärksamhet som de kan få och de kommer springandes så fort man pratar med dem, Oliver gör sig alltid hörd medan Mysko är lite mer tystlåten. Om de själva får välja så ligger Mysko helst i knät och sover medan Oliver gärna ligger bredvid och blir kliad på magen. Båda katterna är nyfikna, mycket sociala och lekfulla. Favoritleksakerna hittills är ett spö med lite fjädrar i och en liten råtta, men Oliver blir överlycklig om han får jaga sopkvasten lite också.

Nya människor är fortfarande lite läskigt men det går bättre och bättre för varje gång. Med lite tålamod så kommer de båda fram när nyfikenheten tar över, Mysko är oftast mer framåt medan Oliver tar lite längre tid på sig.

Två supemysiga katter som verkligen stöttar och trivs med varandra.

(Mysko är grå/vit och Oliver är Tigrerad/vit)

Intresseanmälan